دوره 12 (1402)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
نویسنده = کوهی، داود
تعداد مقالات: 8
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک
دوره 11، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 251-268
چکیده
مقاله حاضر بر این استدلال تاکید میورزد که ایجاد الگوهای جامع و کارآمد تحلیل گفتمانهای آکادمیک صرفا از طریق توسعه نظریههای گفتمان محور ممکن نیست و برای حصول به چنین چهارچوبی باید میان حوزه پژوهش گفتمانهای آکادمیک و حوزه گستردهتر پژوهش در زبانشناسی کاربردی تعامل بیشتری صورت گیرد. به نظر محقق، این مکالمه مفهومی بین ... بیشترپرورش توانش بینا فرهنگی از طریق فعالیتهای بینا فرهنگی: یک تحقیق کیفی.
دوره 10، شماره 2 ، آذر 1401، ، صفحه 183-209
چکیده
مطالعه حاضر با اتخاذ روش تحقیق کیفی، سودمندی فعالیتهای بین فرهنگی و آموزش بین فرهنگی را در بهبود مهارتهای بین فرهنگی زبانآموزان ایرانی انگلیسی در انزلی، استان گیلان، بررسی کرد. بدین منظور یک گروه 25 نفری با سطح مهارت متوسط که محدوده سنی آنها بین 21 تا 30 سال بود، دراین مطالعه شرکت کردند. شرکتکنندگان در ابتدا ملزم به انجام هفت ... بیشترمواجهه با چالش پیوندخوردگی ژانری در پژوهش و آموزش انگلیسی برای اهداف آکادمیک
دوره 8، شماره 2 ، آبان 1399، ، صفحه 23-37
چکیده
از زمان معرفی مفهوم ژانر به حوزه انگلیسی برای اهداف ویژه در دهه 1980 میلادی، این مفهوم به عنوان یک سازه ی تئوریک منسجم در خدمت درک هرچه بیشتر ماهیت ارتباطات آکادمیک قرار گرفته است. بااینحال، پتانسیل ذاتی این مفهوم به عنوان ابزار طبقه بندی متون آکادمیک همواره به نوعی کج فهمی درباره همگن بودن ژانرهای آکادمیک نیز دامن زده است. مقاله ... بیشتربررسی ترجمه فارسی آنلاین نشانگرهای فراگفتمانی در مباحث ریاست جمهوری آمریکا
دوره 8، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 51-64
چکیده
اصطلاح فراگفتمان، با وجود رشد مداوم تحقیقات در مورد نشانگرهای گفتمان در ژانرهای مختلف و از دیدگاههای مختلف، به ندرت در مطالعات ترجمه ظاهر می شود. ترجمه، به عنوان محصولی که نیازبه مشاهده چنین نشانگرهایی که برای قدرت ارتباطی و انسجام کلی یک متن در یک بافت لازم هستند، مورد مطالعه در سطح رضایت بخشی قرار نگرفته است. این مطالعه با ... بیشترگفتمان علمی و نفوذ عناصر غیر رسمی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 49-97
چکیده
با تحمیل گردشهای ساختاری اجتماعی مان، ما بعد اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی که در گفتمان علمی انجام می شود را توسعه داده ایم. این نظرهای اجمالی به ما نشان می دهد که چقدر گفتمان علمی جزئی از وب های پیچیده ی ارتباطات اجتماعی انسان است. با تشخیص این خاصیت اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی، این مقاله به عناصر غیر رسمی که در گفتمان های علمی هستند، نگاه ... بیشترگفتمان های علمی دورگه: دیدگاه های بینامتنی و پیآمدهای آن ها در آموزش انگلیسی برای اهداف خاص
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 61-80
چکیده
بیشترمعرفی کتاب: آموزش و پژوهش مهارت نوشتن (ویراست سوم)
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 99-101
چکیده
بیشتربه کار بردن فراگفتمان در علم عام و حرفه ای: موردهای طفره ها و تشدیدها
دوره 7، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 99-120